Lite lagom pirrig

Nu är jag så där lagom förväntansfullt pirrig. I morgon ska jag träffa min nya PT. Jag ser fram emot att få ett program, ser fram emot att komma i gång och ser fram emot sån där skön träningsvärk.

För att liksom få extra skjuts på det hela kommer jag också att kliva på VV igen. Appen ska användas, maten ska räknas, ordningen ska liksom återställas.

Målet är att hålla koll på vad som stoppas i munnen, följa min plan liksom, och dessutom träna regelbundet. Minst två gymbesök i veckan, minst två runor utomhus. Helst vill jag träna mer, men vi har en helt galen terminsstart på universitetet och vi är mitt i flytten, så jag tänker att det är bättre att ha en rimlig målsättning. Jag siktar på 2 tim träning per vecka, alltså 4 halvtimmer. Allt över det är ren bonus.

Lite extra kul är det ju att vi är flera stycken i Team Snigel som följer Viktväktarna. Vi har startat en egen grupp så att vi kan peppa varann, stötta och motivera. Ja, det finns ju några som valt andra metoder också, men alla vill vi tappa kilon och hitta en hälsosam vardag. Team Snigel är antagligen Facebooks absolut trevligaste grupp, så jag räknar med att vår sub-grupp kommer att bli minst lika underbar.

I morgon ska jag också göra ett gäng matlådor så att jag klarar mig några dagar. Det är så otroligt skönt att slippa rodda med sånt under veckan.

Kommentarer