KÄRA NÅN!

Som planerat åkte jag ner på gymmet i dag, för ett pass styrka. Det är ju en halv evighet sen jag körde styrka, och det märkte jag rätt snabbt. Jag saknar tydligen muskler. Åtminstone muskler som är vana att jobba lite. Det är väldigt uppenbart att jag är en kontorsråtta.

Jag körde genom hela kroppen, från axlar och armar via mage/rygg och ner i benen. Benen klarade sig rätt bra, kanske för att jag var lite försiktig. Tänker att mitt knä inte skulle uppskatta att köra på max direkt. Mina armar, däremot... de fick jobba på ett sätt de inte alls är vana vid, och det kändes - och känns än. Jag fasar redan för i morgon, för jag är rätt säker på att jag kommer att ha träningsvärk av episka dimensioner. Jag har redan svårt att använda armarna, att tvätta håret var ju en riktig utmaning.

Fram tills T R Ä N I N G S V Ä R K E N anfaller ska jag sitta här i soffan och sippa på ett glas vin, för i morgon lär jag behöva sugrör och det känns liksom inte lika.... hm... fredags-aktigt.

Kommentarer