En ny utmaning - första spåret

Jag älskar att delta i lopp, såna där snälla lopp där det är okej att vara snigel.

Eftersom en massa lopp är inställda nu får man ju hitta andra utmaningar. Jag har en tanke om att, helst varje vecka, ska testa ett nytt milspår. Mitt knä (och mitt flås) tänker inte jogga en mil men jag kan gå. Alltså är mitt mål att testa ett nytt milspår varje vecka i tio veckor.

I går testade vi milen i Svennevad. Det var inte helt enkelt att hitta dit, men väl på plats var det otroligt vackert. Bra skyltat och fina spår.

Till en början. Efter ca 4 km tog det slut på gröna markeringar. Vi irrade runt en del och letade, men hittade inga. Vi gick, lite lätt osäkert, längs en grusväg i några hundra meter och där dök de upp igen, de gröna, små rackarna.

Där i skogen var det väldigt uppbökat, som om all världens vildsvin kalasat där, vilket fick oss att gå extra snabbt. Jag vet att de sover på dagen och att de inte gillar människor, men jag är lite (läs mycket) rädd att möta vildsvin i skogen.

Men - vi hittade tillbaka och lite så där lagom svettiga satte vi oss i bilen och for hem. Nöjda med att ha testat spåret men tveksamma på om vi kommer att gå det fler gånger.

Nästa milspår blir på Billingen i Skövde.








Kommentarer