Hoppsan, vilken vilodag!

Eller, nä!

Vi inledde dagen med kaffe och macka. Lite nyhetsmorgon i soffan, men sen var det slut på lugnet.

Ut i förrådet, packa, röja, slänga, sortera, bära, tömma, skura. Men nu är förrådet tomt och redo för de nya ägarna.

Lasta bilen med lite sopor, i väg till återvinningsstationen, panta flaskor och burkar, handla frukost för några dagar, hem och fixa enkel lunch.

När lunchen trillat ner var det dags att ta på sig skor igen och ut. Blomkrukor, växthus och trädgård - nu är även det flytt-fixat.

In i köket och ställa sig vid spisen, matlådor för flera dagar behövde också fixas. Det gäller ju att tömma frysen inför flytten, så det blev en lyxig pytt i panna, lax och kycklinggryta. Nu börjar det faktiskt synas att vi ätit mer än vi handlat till frysen.

När maten stod fint i sina lådor så bytte jag om och for ner till gymmet. Lagom mör redan innan, och med lite träningsvärk efter fredagens styrkepass, valde jag 30 min på cross trainer istället för styrketräning. Efteråt var jag rätt mör, benen var som dallrig jello. Så där så jag knappt orkade köra hem, än mindre kliva ur bilen och gå in. UNDERBART alltså!!

Stappla in i duschen och sen krasch i fåtöljen. Här lär jag bli kvar tills jag ska släpa mig till sängen och sova.

Tur det är jobb i morgon så man får vila lite.

Kommentarer