Fredagsfys före fredagsmys

Eftersom jag tog en promenad i går valde jag att besöka  gymmet i dag. Inte styrka, istället valde jag att svettas på en Cross Trainer. 25 min, lagom långt för att hinna se ett avsnitt av Modern Family. Ingen höjdarserie, direkt, så till nästa besök hoppas jag hitta en annan serie. 

Det känns som om jag skulle kunna lära mig stå ut på en Cross Trainer, i alla fall om jag kan titta på nåt bra under tiden. Jag föredrar ju att motionera utomhus, men jag tänker att det nog är mer skonsamt med en Cross Trainer än en joggingrunda, så... och omväxling förnöjer sägs det... 

Dessutom hittade jag en liten app som registrerar aktiviteten, vilket ju också kan vara lite skoj. Jag gillar ju att mäta, föra lite statistik och så. Kanske kan appen motivera lite extra, tänker jag. 

Nu är mitt mål att jag ska besöka gymmet minst 2 gånger i veckan. Nästa besök får bli på måndag morgon, och sedan torsdag. På lördag är det öppet hus på gymmet, men det ser jag som en bonus.

Nu ska jag bara hitta en bra serie, en serie som jag bara får titta på när jag är på gymmet.

Förslag på bra, roliga, lättsamma serier emottages tacksamt - helst serier där avsnitten är så där 25-30 min långa.

Kommentarer