Starstreak, kanske...

Jag har, vid några tillfällen, testat runstreak. Runstreak innebär ju att man joggar minst 1,6 km varje dag. Som mest kom jag upp i 81 dagar. Eller 80 dagar, sen kom UV45 och där kraschade mitt knä.

Nån runstreak är inte aktuellt med mitt knä, men då kom jag på nåt otroligt smart. Jag ska köra en starstreak.

Tanken är enkel:
För att få en stjärna ska jag träna minst 15 min (men gärna mer) och låta bli godis och andra sötsaker.

Målet är att sätta stjärnor under hela januari, men för att inte bli alltför kliché-aktig så väljer jag att starta den 6/1.

Det betyder inte att jag inte ska träna innan 6 januari, inte heller att jag ska äta godis varje dag fram till dess, men min streak börjar inte förrän den sjätte.

Första målet är fyra veckor. 6 januari till 2 februari. Bara för att komma i gång efter decembers inte fullt så sockerfria och aktiva livsstil, liksom.

Lite beroende på hur det känns, och hur det går med mitt knä, bestämmer jag sen hur jag ska gå vidare efter de fyra veckorna.


Kommentarer