Nytt år - nya möjligheter

Eller, egentligen är det ju samma möjligheter som i dag eller förra veckan. Men det känns som om det är läge för en omstart.

Efter julens (och en del innan också) sockerfrossa börjar kroppen känna att det är dags för vettigare val och bättre mat. För att inte tala om regelbunden motion. Även om jag inte gått all in på att äta i år så har jag definitivt ätit mer än jag borde, mer och fel liksom. Socker och skräp - helt värdelöst och egentligen inte så gott som man tänker sig.

Nu har jag dessutom fått en tid för ett besök hos ortopeden, så nu när jag en förhoppning om att få mitt trilskande knä lagat så jag kan börja jogga på allvar igen. Julaftonens jogg höll i en dryg kilometer, sen började det göra ont. En jäkla kilometer, vad är det liksom...

Jag behöver inte bli så bra att jag kan göra UV igen, men jag drömmer om att kunna genomföra Köpenhamns halvmara en gång till - denna gång utan att behöva gå efter bara några kilometer. Jag vill kunna jogga 5 km några gånger i veckan utan att behöva fundera på om det ska göra ont.

Nu börjar det bli dags att fundera lite på det nya året, sätta upp mål och drömmar, fundera lite på vad jag vill med livet.

Kommentarer