Okej, en dikeskörning dårå

Ibland blir det helt enkelt för mycket. Stressigt på jobbet, en tuff uppgift på skolan, ett knä som inte blir bra och dessutom har vi köpt lägenhet och ska sälja huset. Den senaste tiden gåt inte till historien som världens bästa viktväktar-vecka (eller snarare viktväktar, en-och-en-halv-vecka) eller ens göra-kloka-val-vecka.

Dags att kamma sig, komma upp på banan igen.

I morgon blir det storkok, matlådor för hela veckan. Enligt min fysioterapeut får jag också börja jogga 1 km (ja ja, det är inte marathon direkt) ett par gånger i veckan och jag bör också köra styrka ett par gånger varje vecka.

Mitt mål är dessutom att göra en matsedel för flera veckor framåt, typ ett rullande schema på 3-4 veckor så vi slipper hålla på och komma på ny mat hela tiden.

En månad kvar till jul, 30 dagar.... Om jag bortser från ett dygn i Stockholm, när jag ska se Markoolio, och så förhoppningsvis ett julbord nån lördag - så ger det 28 dagar. 4 veckor. Det betyder 8 små kilometer att jogga, 8 pass styrka. Det är inte mycket, eller hur? 

Viktväktarna har ju justerat sitt program lite så nu har vi valt färg. Jag har valt LILA, ett upplägg som jag anser vara som ett hälsosamt sätt att leva. Kloka val är gratis, okloka val kostar SP.

Vägning varje vecka fram till jul, så är det lättare att avstå från mindre kloka val dessutom.

Seså, Carina, nu kör vi!

Kommentarer