Vad gör man när man inte får jogga?

Jo men så klart - man anmäler sig till lopp. Lopp är kul, och det är nåt som gör det lättare att träna. Nu hoppas jag bara att mitt knä också taggar till och vill träna.

I morgon ska jag ta en rejäl promenad och när jag är genomvarm ska jag testa att jogga lite. Inte mycket, jag ska vara klok och starta försiktigt. På torsdag ska jag träffa fysioterapeuten igen. Förhoppningsvis kommer hon fram till att menisken mår bättre och att jag kan börja rehab-träna.

Om allt går som det ska siktar jag på Köpenhamn halvmara i september 2020 - men jag är nöjd och glad om jag i alla fall kan jogga 5-10 km. Allt annat är bonus. Därför håller jag mig till att anmäla mig till korta lopp, än så länge.

26/10 - Halloween-lopp i Skövde (4 km)

8/12 - Santa Run i Stockholm (3 km)

29/5 - High Five i Stockholm (5 km)




Kommentarer