Hoppsan!

Jag har tillbringat ett par dagar i Linköpings universitet som ett led i min utbildning. Det är klart att det är trevligt att komma iväg, få plugga och bo på hotell. Men - ett tydligt men - är att det är svårt att fixa mat enligt ViktVäktarna.

I går åt jag ägg till frukost, sen fick det bli en wrap med kycklingfilé till lunch. När vi var klara med dagens föreläsningar var kl 19 och jag var både trött och hungrig. På väg till hotellet började min inre dialog... Gå till Hemköp, handla nåt att äta på rummet eller hugga nåt på macken som ligger vägg i vägg med hotellet.

Jag valde Hemköp. Grillad kycklingfilé och ett kycklinglår.

Till frukost valde jag ägg men också lite naturell yoghurt och granola. Kändes rätt okej, ändå.

Lunch på universitetet är samma sak som KÖ. Alla, verkligen jätte-alla, har lunch samtidigt. Vi valde att köpa en plocksallad på Pressbyrån. Inget ont om det, men det är SÅ tråkigt. Smakar liksom ingenting.

Kanske var det därför, i kombination med hemlängtan, trötthet och kaffebrist... men när jag fick 20 min på stationen i väntan på tåget så tog jag beslutet att gå in på Pressbyrån och där köpte jag en Twix.

Inte det smartaste beslutet jag tagit,  men så blev det. Det har kommit en ny sort, en med smak av pepparkaka, och nya smaker är alltid kul.

Shit happens, tänker jag. Soppa till middag, så är jag kanske inte i fas men i alla fall inte helt urspårad.

Kommentarer