Då kör vi lite rehab då...

Besöket hos fysioterapeuten gick bra. Hon anser att jag skött mig, att knät är bättre och att jag nu kan börja rehabba lite.

Jag får fortsätta jogga, 2 km ett par gånger i veckan och känns det bra kan jag öka till 2,5 km nästa vecka. Dessutom ska jag lägga till styrkeövningar för att stärka upp musklerna runt knät.

Tre övningar. Det låter inte mycket, så det borde ju inte vara någon svårighet att få till det varje dag. Eller hur...

Sitta på en stol, korsa armarna över bröstet, dra vänster ben lite mer bakåt och så resa sig långsamt, sätta sig långsamt, resa sig långsamt, sätta sig långsamt.....

Inget avancerat, men det känns banne mig i mina klena lårmuskler.
















Rumplyft, även här långsamt, långsamt. Upp och ner upp och ner.... Knip där uppe, och vill jag försvåra det ytterligare kan jag lyfta ena benet. Men med mitt bristande balanssinne är jag tveksam till just den lilla finessen.









Den sista övningen är benböj med pilatesboll. Den gillar jag, men inser att mina lårmuskler är sorgligt otränade. Mjölksyra efter typ tre böj.

Det är bara att inse att jag inte bara behöver rehab, jag behöver träna i största allmänhet liksom.


Men det är ju så galet tråkigt med styrketräning...

Kommentarer