Team Snigel ca 6h

I går gick loppet som jag längtat till så länge, Team Snigel ca 6h. Visst var jag på plats - men som funktionär. 6h i ett motionsspår är liksom inte riktigt aktuellt än.

Vi åkte i alla fall upp till Rankås friluftsområde redan strax före kl 10. Bilen var full av prylar så vi packade ur och dukade upp nummerlapparna. Alla underbara deltagare droppade in i god tid så vi hann dela ut alla nummerlappar, prata lite och sen var det dags att skicka ut 25 glada och laddade sniglar i spåret.

Vädret var perfekt, växlande molnighet och 15 grader varmt. Humöret på alla var på topp och alla sniglar körde varv på varv på varv. Varje varv var 700 m, så det var en strid ström av varvande sniglar hela tiden.


Jag roade mig med att peppa och heja på de som sprang. Det var också trevligt, men visst hade jag hellre varit med i spåret.

Jag hade sällskap av mitt barnbarn också. En treåring är kanske inte så jätteimponerad av att folk springer i 6 timmar, så han var lite svårflirtad emellanåt, men han lekte, fikade, hejade, grillade och cyklade så han var nog rätt nöjd ändå.

Efter 6 timmar var det dags för målgång och sen medaljutdelning. Visst syntes det på sniglarna att de varit i gång i flera timmar. Deras gångstil var ju... vad ska vi säga... underhållande. Men alla var glada, trevliga och nöjda.

Med medaljerna om halsen och goodie bagen i handen skildes vi åt men de flesta träffades ett par timmar senare för lite AfterRun. På Mangos i Skövde åt vi gott, pratade och skrattade. Det var SÅ trevligt, så där så att det var lite sorgligt när kvällen var slut.

Kanske var det därför jag, redan i morse, började planera för nya lopp i Team Snigels namn. Jag vill ju träffa alla underbara sniglar igen.

Kommentarer