KÄRA NÅN!!

I morgon bitti sätter jag mig på tåget för vidare transport till Köpenhamn. Vad har jag gett mig in på ? Vad ska jag dit och göra? Jag klarar väl inte av en halvmara! En halvmara! Över 2 mil!

Klart jag kan förflytta mig 2 mil, om bara mitt knä håller. Jag kan gå, det är inget problem. Men - det är ju en maxtid på 3 timmar. Det innebär en snittid på ... hm... vad... 8:30 min/km.

Jag behöver en förmyndare!

När jag anmälde mig, vilket är väldigt längesen, så tänkte jag att jag skulle hinna träna rejält. Det hade jag nog hunnit också, om inte UV kraschat mitt knä, för det kändes väldigt bra - till en början. Min runstreak gav resultat, flåset blev betydligt bättre och benen lättare. Men nu. Jag har ju knappt tagit ett löpsteg sen UV, så flåset lär ju blivit kvar i Mora och fötterna är som fyllda av betong. Pannbenet, däremot, är tunnare än toapapper.

Nåja, vad har jag har för alternativ annat än att ställa mig på startlinjen och göra mitt bästa?

Kommentarer