Då ska vi se...

Med 3 veckor kvar till halvmaran i Köpenhamn är det väl dags att styra upp detta lite.

Min 90 dagar långa runstreak sprack efter UltraVasan, då mitt knä ansåg att 45 km i kuperad terräng var för mycket. En vecka senare känns mitt knä okej, men jag är lite nojig ändå. Jag vill liksom inte dra på mig nåt långvarigt problem.

Fram till Köpenhamn gäller alltså följande:

Inget godis, eller andra sötsaker.
Ingen skräpmat.
Mycket vatten, frukt och grönt.
Använda Lifesum för att få lite koll.

Vad gäller motion så ska jag försöka ta mig tillbaka till joggandet, men växla med promenad. Hellre lite längre pass för att få in distans, men inte bara jogg. Jag vill inte riskera mitt knä. Jag tänker också försöka få in lite styrka, även om det är rätt trist. Jag vet ju att det är bra.

Mitt mål är att kunna jogg en mil på nyårsafton, och helst ha droppat sådär 10 kg till dess. Med tanke på att det är ca 18 veckor dit så är det inte omöjligt, tänker jag.


Kommentarer