Det finns ett liv efter femtio

För drygt ett år sedan satte jag som mål att komma i (bättre) form innan jag fyllde femtio. Det är ju alltid svårt att mäta när man liksom är i form, men på min femtioårsdag lyckades jag jogga en hel mil - utan gåvila - och det tycker jag nog kan anses som att man är i rätt okej form trots allt.

Nu innebär ju inte det att jag kan sätta mig i soffan och vara nöjd. Nu är det liksom dags att sätta upp nya mål för att bibehålla formen, och helt också bli ännu mer i form.

Syftet är ju, så klart, att behålla hälsan så länge det bara är möjligt. Att vara pigg, frisk och aktiv i många år till. 

För att öka mina chanser att var pigg, frisk och aktiv så ska jag sätta upp mål på vägen. Korta mål och lite längre mål. Styra upp såväl kost som motion, men inte heller glömma att koppla av, sova gott och göra saker som fyller på snarare än tömmer.


Kommentarer